KAOS!

Tjenare! här sitter jag och sitter minsann haha! kom nyss hem! :) , har varit i stallet idag, kände på mig att något skulle hända, eller att jag skulle trilla av Jeltsin (hästen). Nej det gick bra hela tiden när jag red, men sen gick det mest åt pipsvängen. När jag hade hoppat av och skulle leda in honom, så ska han självklart klia sig bakom sadeln. Tror ni då inte han fastnar med tänderna i stiglädret? GAH! så då börjar han snurra runt, runt och runt. Så skulle jag försöka få stopp på honom så jag kunde försöka få bort stiglädret från tänderna. Så fick jag tag i tyglarna så bara flög jag upp i luften och rakt ner i marken så snabbt han snurra och vilken kraft han hade alltså, sjukt! Men så reste jag mig snabbt och tur var ju det för Jeltsin tappade balansen och trillade pladask rakt ner i marken på sidan och la där, han kom verkligenm inte loss. så jag ringde mamma i världen panik och börja böla av någon anledning. jag var så panikslagen för jag visste verkligen inte hur jag skulle få loss honom. Men så kom jag självklart på en genial idé. Jag knäppte upp sadeljorden. först fick jag inte loss honom ändå, men då kunde ju Jeltsin resa sig eftersom sadeln inte satt fast liksom, så han reste sig och sadeln kasa åt sidan och jag kunde få loss honom. Vilken lättnad alltså! Men visst något hände och jag ska alltid börja lita till min instinkt. haha!!!!

wellwell, nu ikväll så ska jag hem till Josse med sassa, emma och sara. Så ska vi 5 kolla film och spela spel och sånt mys! Josse och Rocky har verkligen hittat en jättefin lägenhet! väldigt mysig och lagom stor! och sen har dom väääärldens sötaste hund! ååååwh, helt förälskad är jag i henne, Poison heter den! Nej nu ska jag platta mitt hår, sen käka middag och sen beger jag mig. hinner/orkar kanske slänga in ett inlägg senare! :) detta blev väldigt långt nu haha!

btw, sitter här och lyssnar på världens bästa coldplay! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0